Nives Šikanić Dugić
05. 07. 2016.
AUTORICA:
Prim.mr.sc.
Nives Šikanić Dugić
dr.med. spec.ginekolog
Poštovana,
imam 20 godina, krajem 2. mjeseca sam imala operaciju suburetralne ciste i usput su mi otkrili da mi je cijeli lijevi jajnik oklopljen cistama. Koristim kontracepcijske pilule Lyndinette već preko godinu i po i svaki puta bih točno u dan dobila menstruaciju. Međutim, na nagovor mame, napravila sam pauzu od mjesec dana i zatim ih nastavila piti normalno. No, menstruacija je trebala doći prije 8 dana, ali nije. Spolne odnose s dečkom imam od 2010. i nikad ne koristimo zaštitu, nego metodu prekinutog snošaja i do sad nije bilo razloga za brigu. Zanima me trebam li se brinuti da sam trudna ili je normalno da menstruacija nakon pauze od tableta toliko kasni? Unaprijed hvala
 
Nakon prestanaka uzimanja hormonskih kontracepcijskih pilula može se dogoditi  kašnjenje prve spontane menstruacije. Dok ih koristiš jajnici miruju, nema ovulacije i to je zaštita od trudnoće. Nakon prestanka korištenja pilula oni počinju ponovo „raditi“ i lučiti hormone. Nekada je potrebno malo više vremena da „prorade“ i da nastupi  ovulacija i menstruacija. Koristi svakako zaštitu kod spolnih odnosa  dok ne dođe spontana menstruacija i dok ponovo ne počneš uzimati Lyndinette. Inače, današnja kontracepcija se može piti više godina bez pauze.

 

Postavi pitanje našim stručnjacima

Maloljetna sam, a dečko je punoljetan. Možemo li imati problema?

Ivana Biuk
09. 04. 2018.
AUTORICA:
Ivana Biuk
mag.iur.

Pozdrav! Imam 17 godina, i decka od 28 godina. Moji roditelji znaju za to, mama nas podrzava ali tata bas i ne. Zanima me dali moj decko moze imati nekih problema sa zakonom zbog nase razlike u g odinama.

 

Poštovana, Navedeni odnos nije kažnjiv po hrvatskom kaznenom zakonodavstvu.

 

 

© Mama je mama 2019